mandag 3. mars 2014

Lester.

Her er jeg begynt på noen lester til et lite barn.
Det er fortsatt restegarn det går i. Har en liten plan å bruke det meste opp på flotte prosjekter, før jeg kjøper inn nytt garn. Til nå er det Prematur avdelingen på Nordlands sykehuset som er den heldige. Det blir nok litt annet også.




Disse lestene er strikket på pinner nr. 3 i 
La opp 40 m og strikket 2 rett og 2 vrang.
Flyttet en maske til høyre hver 3 omgang.
Strikket dem så lang jeg syntes var passe og strikket så 3omg. med glattstrikk før jeg begynte med felling til tå.
Tå felling: strikk rett sammen de 2 siste maskene på hver pinne annen hver omg. til du har 12 masker igjen. Trekk tråden gjennom alle maskene og stram til fest alle trådene godt. Vask og damp før alle trådenner klippes av.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er evig takknemlig for en liten hilsen fra deg.