onsdag 5. mars 2014

Prematur strikk :)

Her blir jeg å legge ut litt av det jeg strikker som skal leveres til Nordlands sykehuset. 
Har vært inne på mange sider å sett etter flotte og greie oppskrifter på ull plagg til de som ikke har en grei start på liven sine. Det er jo ikke bare fortidligfødte, det er også altfor mange syke små. de må også få noen varme plagg. 






Skal prøve å legge ut noen oppskrifter etter hvert.


Håper dere gir meg tilbakemelding på hva dere synes og om dere har noen flotte oppskrifter å dele med meg og flere :) på forhånd ønsker jeg å si tusen takk.





Her har jeg heklet ei lita lue til nyfødt. Garnet jeg har brukt er baby ull fra Nille.





Her er jeg begynt på et pr. babysokker
Legg opp 34 m. på pinner 2,5 og strikk 8 cm




Strikk så de10 midterste maskene til arbeidet måler12 cm.



Ta opp 14 m. på hver side
og strikk over alle maskene frem og tilbake 12 ganger



Kan være litt vanskelig. Og for at det skal se finest ut kan det være lurt å bruke ei ekstra pinne over de 10 midterste maskene.


Strikk de 10 midterste maskene
frem og tilbake samtidig som du feller under sokken til såle.
Fell slik:
strikk 9 av de10 maskene vanlig 
maske 10 og 11 strikkes rett sammen
snu og gjør det samme på tilbaketuren.
Helt til du har 4 masker igjen på hver side av fellingen.
Nå feller du alle maskene løst av.



Her ser dere sokken ferdig strikket før montering.
Når du monterer, sy på utsiden så det ikke blir noen harde sømmer inn mot foten.


Her er begge sokkene ferdig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er evig takknemlig for en liten hilsen fra deg.