lørdag 14. januar 2017

Genser med rundfelling

For en tid siden strikket jeg en genser til ei flott veninne. Oppskriften fant hun ute på det store nettet. Men bare med et bilde. 


Med dette bildet var det bare å begynne å lete........ 
Etter noe leting på Google fant jeg dette



Og da var det såre enkelt å finne oppskriften. 

http://gjestal.no/wp-content/uploads/2016/06/GG_265-03_HR.pdf

Og den var gratis til nedlastning. 
Som dere alle vet, jobber jeg jo i en garnbutikk. Nøste på City Nord i Bodø, Nordland. 
Da var det jo bare å se hvilket garn som passet. Vi har ikke gjestdal sitt garn. Men mange andre som passer til strikkefastheten. 
Her falt vi på alpakka fra Sandnes Garn. Og det var den oransje fargen som avgjorde garnvalget. 
Men er et godt og deilig garn. 




Her har min datter genseren for anledningen på. Hun er noen str mindre enn oss  😉
Nydelig genser. Og hun håper jeg strikker en til henne også 😊


God helg :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er evig takknemlig for en liten hilsen fra deg.