tirsdag 16. september 2014

5/2 dietten og min kamp mot kiloene trenger litt skryt 😊

Ja, selv om jeg ikke liker Ă„ skryte av meg selv. Men skryte av alle andre. SĂ„ mĂ„ jeg nok begynne Ă„ skryte mere av meg selv. Selv om det bare er i det smĂ„. 

For snart 7 uker siden, hadde jeg en kjempe god periode. Da lest jeg mye om den sĂ„ populĂŠre 5/2 dietten. Snakket med noen av venninnene min, om noen av dem kunne tenke seg Ă„ prĂžve sammen med meg. Jeg var utrolig heldig og fikk baktus naboen min med. Jeg var super spent. Om ikke du har hĂžrt om den, eller har lest sĂ„ mye. 
GĂ„r det enkelt ut pĂ„ Ă„ faste 2 dĂžgn i uken. Men du kan spise ca. 400 kalorier i dĂžgnet fordelt pĂ„ 2 mĂ„ltider. Det anbefales frokost/lunsj og middag. 
Dette skal vĂŠre godt for sĂ„ masse 😊 som forhĂžyet blodtrykk, diabetes 2 og dvs. flere ting. 

Jeg leste og leste, ganske mange forskjellige uttalelser fra forskjellige spesialister. Og blei ikke helt trygg. Helt til jeg kom over en lege som foreslo at de som slet litt med Ă„ legge om kostholdet sĂ„ drastisk, kunne de faste mellom kl. 18.00 - 12.00 2 dager i uken. Du skulle drikke rikelig og kun veske uten kalorier. 
Dette tenkte jeg at burde gÄ pÄ en eller annen mÄte. Det hÞrtes ut til Ä vÊre for godt til Ä vÊre sant.
Jeg tok en beslutning om at dette bare mÄtte jeg prÞve.
Trodde vel sĂ„ lite pĂ„ Ă„ oppnĂ„ resultater, at jeg verken veide eller mĂ„lte magemĂ„l. 

Ukene har gĂ„tt. Jeg har hĂ„pet at magen var blitt mindre, men tenkte ta det bare var Ăžnsketenkning. 
Men, forrige fredag tok jeg pĂ„ meg min grufulle trange olabukse. Fant ikke beltet og merket at den var noe stor. Men det kunne jo bare skyldes at jeg ikke hadde belt. Senere pĂ„ dagen ble det bare til plage. Jeg bare mĂ„tte prĂžve ei av de andre olabuskene jeg har liggende i mindre str. fra da jeg var slankere. Jeg fikk meg litt av en overraskelse 😄 den passet + var litt romslig rundt livet. Jippi, det virket jo.

Av erfaring gÄr jeg ned 5 kilo pr. str. Er det mulig?
I alle artikkelen jeg har lest om denne kuren, har det stĂ„tt at du skal gĂ„ ned ca. 1 kg i uken. 
Det har virket pĂ„ meg. 


       


Og nÄ som jeg er litt lettere pÄ foten. Er jeg begynt Ä trene litt i det smÄ. Hvem kunne tro det???
Har vĂŠrt pĂ„ vannaerobictrening og 2 ganger ute Ă„ gĂ„tt tur med lett jogging i intervaller. 
SĂ„ utrolig stolt. 


                            



Sitter her Ä blogger mens jeg har dag 1 med faste denne uken. SÄ utrolig lett Ä droppe skapsnokingen hadde jeg aldring drÞmt om. Men fasting og trening samme dag, kan vÊre litt tÞft. Jeg blir gjerne utrolig sulten fÞr jeg sovner. Og det kan vÊre en liten utfordring. Men kjempe stolt dagen derpÄ.

HĂ„per dette kan vĂŠre til litt inspirasjon for flere der ute som sliter med vekten. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er evig takknemlig for en liten hilsen fra deg.